شما اینجا هستید
اجتماعی » یکطرفه شدن غیر اصولی جاده عامل سقوط مینی بوس

رئیس پلیس راهور کرمانشاه گفت: یک طرفه شدن مسیر حرکت و الزام به تردد در داخل شهر ناوگان برون شهری عامل سقوط مینی بوس بوده است.

به گزارش کرمانشاه آنلاین، سرهنگ فضل اله شیری رئیس پلیس راهور استان گفت: در ساعت۱۷:۲۵ مورخه سوم آبان یک دستگاه مینی بوس از سمت شهرستان پاوه به طرف روانسر در تردد بوده که توجه به یک طرفه شدن غیر اصولی و الزام به تردد اجباری وسایل نقلیه از داخل شهر شاهو خودرو مینی بوس هم پس از طی جاده ی پر پیچ و خم و ورود به خیابان مرکزی و دارای شیب و پیچ مکرر از مسیر اولیه خارج و از پرتگاه فاقد حفاظ ایمنی استاندارد سقوط می کند .
رئیس پلیس راهور افزود: متاسفانه در این حادثه در محل ۲ نفر کشته و ۱۴ نفر مصدوم که در بیمارستان تعداد کشته ها به ۳ نفر افزایش یافته است و ۵ نفر از مصدومین به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند و در حال حاضر ۹ نفر مصدوم در بیمارستان بستری هستند.
رئیس پلیس راهور در ادامه بیان کرد: کارشناسان محلی به محل حادثه اعزام و به بررسی آثار و علائم صحنه تصادف ، شرایط و وضعیت معبر پرداخته اند لیکن به جهت بررسی بیشتر کارشناسان شورای تصادفات استان در حال بررسی همه جانبه چگونگی شکل گیری علل و عوامل و زمینه های بستر ساز وقوع سانحه هستند که متعاقبا اعلام خواهند کرد.
وی در خصوص علت این حادثه تصریح داشت:آنچه در خصوص این سانحه قابل ذکر است:
اولا در گسترش معابر وحوزه های شهری صرفا نباید به آسفالت و جدول کشی اکتفا نمود بلکه باید براساس اصول فنی ، طراحی ، ساخت و تجهیز معابر بر اساس شاخصه ها و درجه فنی ،الزامات و ضروریات ایمن سازی و آرام سازی تردد معابر شهری اقدام کرد که مسولیت ذاتی و جزء تکالیف قانونی شهر داری هاست.
و دومابراساس اصول علمی و فنی حمل ونقل و ترافیک و ظرفیت پذیری ایمن معابر ، اولویت به تفکیک و جلوگیری از تداخل حمل و نقل درون شهری و برون شهری است که به همین منظور کنار گذر های ایمن پیشنهاد و احداث می گردد اما متاسفانه در این معبر با یک طرفه کردن غیر استاندارد و غیر ایمن ، وسایل نقلیه را از سمت پاوه به شهر روانسر به ناچار از داخل شهر شاهو عبور داده می شوند بدون آنکه به ایمن سازی زیر ساخت ها توجه شود و در این مکان با وجود شیب غیر استاندارد توام با پیچ و خم های مکرر در ورودی شهر علاوه بر استهلاک قطعات سیستم ترمز ، با وجود نیروی گریز از مرکز غالب باعث تمایل به خروج وسایل نقلیه از مسیر حرکت اولیه می شود بدون اینکه پیش بینی مدیریت سرعت، آرام سازی تردد، نصب علائم و تجهیزات و ایمن سازی پرتگاه ها و سایر ضروریات و الزامات ایمنی به عمل آید

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری کرمانشاه آنلاین |